Alla inlägg under mars 2011

Av hemligt - 18 mars 2011 17:14

Hej!  Onsdagen den 16:de mars åkte jag mot  Novalis skolan i Järna som ligger en bit utanför Södertälje  ,skolan ligger

invid pendeltåget. Vi såg skolan ganska snabbt,det går bara 30 elever på hela gymnasiet,sen visade rektorn oss runt i slöjdlokalerna det var roligt.Vi fick titta på slöjdrummen där man kunde prova på att måla,sticka virka,arbeta med tenn och träslöjdsrummet som var rummet innan allsljöjdsrummet.

Novaliskolan är en friskola som drivs av antroposofer,dom ser till hela människan både kropp och själ,deras undervisning kallas läkepedagogik, om ni kanske har hört om det någon gång förut?jag tyckte att lärarna som vi träffade  var ganska bra, deras undervisning verkar vara bra också, det märks att dom har jobbat  länge med ungdomar.Nu ska vi börja med maten snart och förbereda den. Sen ska jag kanske gå iväg till min fritidsgård ikväll eftersom det är disco )vet inte om det stavas så)   ? I morgon ska jag på bio ska se den senaste svenska filmen som har kommit ut på bio den hade premiär igår.Jag ska gå på den med Madde och mamma. Jippe  

Av hemligt - 15 mars 2011 21:18

Hej!   



Nyss hemkomen från min första Dj kurs på min fritidsgård.Det var intressant och roligt tycker jag. Han som höll i kursen hette Johan och var bra på att hjälpa till  men inte så jätteproffsig vilket var lite synd men han var jätteduktig ändå.


Jag lärde mig grunderna i hur man använder ett mixerbord.Intressant och roligt.


Imorgon ska jag på studiebesök i ett antroposofiskt särskoleskole gymnasie.


Berättar vad det är för någonting imorgon.


Nu ska jag gå och lägga mig snart.



Kommentera gärna om ni har lust jag gillar kommentarer. helst bra kommentarer.  lägger till ett videoklipp





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag lever just nu som en 17 årig kille med autist syndrom,

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Om du hittar en stulen mobiltelefon på gatan. Vad skulle du göra då?
 Ta reda på vems mobiltelefonen är?
 Gå med den till Polisen och be dom kolla upp ägaren.
 Ta upp telefonen och använda den själv. Det var ju jag som hittade den
 Gå med den till närmaste återvinningscentral om den inte fungerar
  Ge den till en kompis om hon/han behöver den

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards